mandag den 3. november 2014

December travlhed ?


Har du ligeså meget, at holde styr på som julemor her på billedet ?




 ( Selvom der er meget stor risiko for, at jeg lyder irriterende overskudsagtig ) får du alligevel mit lille fif til, at få en mindre presset december. 

Hver gang jeg ser noget jeg ved, at jeg skal bruge i december køber jeg det. Straks. Ingen slinger i valsen.

Derfor er der allerede købt kalenderlys, adventslys, gavepapir og bånd. Kirsebærsauce. Gløgg. Sukat + diverse krydderier til brunkager. Chokoladekalender til ungerne. 
De fleste pakkekalender gaver er i hus - mine børn får den 1/12 og lørdag / søndag + den 24 /12. ( for et par år siden fik de hver dag, men med 3 børn = 72 pakker, var det lige lovligt stort arbejde for denne her julemor. Det skal være hyggeligt, at lave pakkerne - ellers er det jo bare en belastning )
Julegaver til mine egne børn blev købt i går  - til minus  25 %

Jeg køber tingene uanset hvad, så når jeg alligevel handler, ryger det bare med. 
Jeg slipper for laaange indkøbslister, mindst lige så lange køer og vanvidsjagt efter udsolgte varer ( jo, jeg har prøvet, at køre til tre forskellige forretninger, for at købe kirsebærsauce den 23... )   På den måde sparer jeg masser af tid ( og penge )


PS det lille fif kan også bruges i forbindelse med børnefødselsdage. Her køber jeg forskellige gaver på en gang og hvis jeg så opdager kl 22 aftenen før, at der forresten er klasse fødselsdag i morgen  - så ingen panik. Den allerede indpakkede gave kommer hurtigt ned  i tasken )


7 kommentarer:

  1. og det er bare _så_ rigtigt.. gi'r du undervisning i at lære det? ;-)

    Må prøve at have det i baghovedet, når jeg her i november bevæger mig ud med dankortet..

    SvarSlet
  2. Hej Helle
    Ja,måske jeg skulle overveje, at holde et kursus. Tror du det er noget, der er penge i ( hi hi ) ?
    Kh Christina

    SvarSlet
  3. Ja du lyder skisme overskudsagtig *ha ha* men på den fede måde!!!
    Jeg bliver også bedre til at forberede december måned, men vi har jo også lige 4 fødselsdage der skal arrangeres i den måned. Jeg elsker julen og glæder mig til hyggen.

    SvarSlet
  4. Jamen, det bliver bare hyggeligere på den måde! Mine børn er voksne, så jeg har ikke færdige gaver til børnefødselsdage, men jeg har altid værtindegaver på lager. Og jeg har også succes med at sælge færdigpakkede værtindegaver i Drømmegaven. Så køber mine kunder ofte en tre fire stykker på én gang. Godt du mindede mig om kirsebærsaucen. Den har jeg haft krise over, men den skal selvfølgelig bare købes NU :-)

    SvarSlet
  5. Har i mange år haft intentionen men ikke fået det gjort. Men i år er jeg mere end godt med. Mangler kun få julegaver og pakkekalenderen er der styr på. Glæder mig til at kunne nyde december med hygge og ingen stress.

    SvarSlet
  6. Libbie - Ja, hvis der også er fødselsdage og endda FIRE - så er dælme ræs på :-o
    Godt det ikke har fået dig til at miste juleglæden :-)

    Nana - Har selv tænkt på det med værtindegaver - for der opdager jeg altid i sidste øjeblik, at jeg mangler.
    Den der kirsebærsauce - den er altså helt uundværlig :-)

    Mette - Dejligt at høre. Når nu du også har nyt job, så er det med at være på forkant :-)

    Kh Christina

    SvarSlet
  7. Godt, man gerne må tyvstarte, så kan julen nydes :D

    - Anne

    SvarSlet